VIER PFOTEN App nun für Iphone/Ipad und Android erhältlich


VIER PFOTEN App Download für
AndroidAndroid

IphoneIphone

Dierenwelzijn op de gevoelige plaat vastgelegd

2014-05-15

VIER VOETERS lanceert internationaal fotoproject met topfotografen

VIER VOETERS zet zich al meer dan 25 jaar in voor het welzijn van dieren. Om in 2014 opnieuw aandacht te vragen voor de dierenwelzijnsproblematiek, brengt VIER VOETERS haar slogan ‘Meer humaniteit tegenover dieren’ letterlijk in beeld. Prominente steun wordt daarbij gegeven door een aantal internationale sterfotografen, die de slogan in de hen typerende stijlen zullen vereeuwigen. VIER VOETERS Nederland is trots voor deze campagne te kunnen samenwerken met topfotograaf Maurice Heesen. Ook amateurfotografen worden opgeroepen hun interpretatie van de slogan in beeld vast te leggen.

 

Helma van de Vondevoort, directeur van VIER VOETERS Nederland: "Wij zijn zeer geïnteresseerd in het beeld dat mensen hebben bij onze slogan ‘Meer humaniteit tegenover dieren’ en wat zij persoonlijk verstaan onder dierenwelzijn. Daarom starten we een wedstrijd op Facebook, waaraan mensen kunnen meedoen door hun interpretatie van onze slogan in de vorm van foto’s in te sturen. We hopen met deze actie niet alleen creatieve en ongewone foto’s te krijgen, maar juist ook beelden die dierenwelzijn en de relatie tussen mens en dier duidelijk in beeld brengen."

 

Maurice Heesen
In Nederland werkt VIER VOETERS samen met topfotograaf Maurice Heesen. Maurice: “Dieren worden vaak gezien als dingen, als wezens zonder gevoel. Als inferieur ten opzichte van de mens. Dit terwijl we allemaal één zijn. Met mijn foto’s voor deze campagne wil ik proberen het unieke karakter, de ziel van de dieren in beeld te brengen.”

 

Fotowedstrijd
Deelnemers aan de wedstrijd kunnen hun foto’s uploaden via een speciale Facebook-applicatie http://www.vier-voeters.nl/click, waarna de foto symbolisch aan een ‘digitale waslijn’ - een soort van online galerie – gehangen wordt. Vervolgens kunnen alle foto’s bekeken worden en kunnen favorieten bepaald worden door de foto’s te ‘liken’. De tien foto’s met de meeste ‘likes’ worden tenslotte beoordeeld door een professionele jury die hieruit de drie winnaars kiest.



Fotograaf Maurice Heesen (www.mauriceheesen.com), is winnaar van vele internationale fotografieprijzen, waaronder de Masters Cup, Prix de la Photographie Paris en New York Photography Award. Hij heeft gewerkt voor grote merken als Nike, Canon, Heineken, Volvo, Emirates en ING.


print